close

DSC00729  

  

I Didn’t Know

 

I thought I’d just grow up and get married 我以為我會就這樣長大然後結婚

Live a normal life like everyone else 過一個普通的生活,就像其他人一樣

I thought I’d be bored and doing the ordinary 我以為我會覺得很無聊,每天做著一樣的事情

I didn’t know, I didn’t know 我並不知道,我並不知道

 

(副)I didn’t know you’d be so much better than me 我並不知道你竟是如此美好

I didn’t know you’d be stronger than me 我並不知道你竟是如此強壯

Making me better and wiser each day 讓我愈來愈好也愈來愈有智慧

Surprising me cuz you feel the same way 讓我驚訝因為你也是這樣想

 

I hoped maybe I’d be lucky 我曾盼望我會很幸運

But I was scared cuz I couldn’t be sure 但是我有點害怕因為我並不確定

I hoped for someone extraordinary 我曾盼望遇見一個特別的人

Someone who overwhelmed me with how much he cared 一個愛我到讓我訝異的人

 

 

 

I thought I knew what was ahead  我以為我知道未來要發生的事情

 

Travel, go my way, didn’t matter what anyone said  就是旅行,過我自己的生活,也不在乎別人怎麼說

But you said, you said, 但是你說,你說

Let me share this life with you instead.  讓我伴你共度此生

 

I didn’t know, I didn’t know  我並不知道

How much I could change because of you  我會因著你改變如此多

How different life could be 多麼不一樣的新生命

Until I said yes to you, 直到我對你說,是的

I said yes.  我說是的

 

I thought it’d be just me  我以為我會一直孤孤單單

Creating and busy but lonely  有創意又忙碌但是獨自一人

I thought I’d be trapped inside. 我以為我會一直被困在裡面

 

I didn’t know, I didn’t know. I just want to say I love you. 我並不知道,我並不知道。我只想說:我愛祢。

 

這首歌是Vanessa 作詞葛恬恩作曲,是上帝給了Vanessa感動,為了要安慰她的一個友人而寫的。

在婚禮上,佳楠小組第一次把它唱出來,我所分配到的段落短短的,但正是我最喜歡的,好像也是我自己的寫照。

 

I thought it’d be just me  我以為我會一直孤孤單單

 

Creating and busy but lonely  有創意又忙碌但是獨自一人

 

I thought I’d be trapped inside. 我以為我會一直被困在裡面

感謝神,讓我遇見祢!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    我愛小美 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()